Nu blir jag så trött....

Är det dags att börja lägga sig i och skicka insändare till tidningarna nu?

Jag blir så trött på alla människor som känner sig träffade och sårade av politikernas uttalande… Nu senast i raden är en dam som skriver i GT att hon tycker att ”Perssons uttalande om att Fredrik Reinfeldts åsikter om fastighetsskatten måste ha berott på att han drabbats av en hjärnblödning är osmakligt”. För att hon själv en gång drabbats av en hjärnblödning… MEN HALLÅÅÅ!!! Det är ett uttryck!! Jag använder det personligen… Även om min egen klantighet eller tankspriddhet….Som när jag åkt ifrån min mobiltelefon för tredje gången samma vecka… ”Jag måste ju fått en hjärnblödning”….
Är det då meningen att alla som lider av en psykisk sjukdom ska känna sig träffad när jag, i stridens hetta, kan kasta ur mig att jag får ett ”psykbryt” eller ”jag blir galen” om ungarna, efter minst femtielva tillsägningar, fortfarande inte slänger sin smutstvätt i tvättkorgen? Eller ska alla som gjort sig illa i benet någon gång känna sig illa berörda om en politiker säger att ”ekonomin haltar”? Jag skojar även om min glömska genom att säga att jag har ”Alzheimers Light”. Fyyyy på mig…
Nä tacka vet jag människor som har lite självdistans… En mycket god vän har i många år lidit av psykiska problem och nu verkar det som om hon äntligen fått ordning på medicinerna. En av medicinerna som hjälper henne är mot schizofreni, och hon säger med ett skratt att ”vi mår jättebra av den”. Visst är det underbart!Kämpa på tjejen… vi tänker på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0