Kolla vad jag kan!

Ha ha! Det var väl på tiden! Nu hittade jag var man lägger in sin profil... Kul! Den som tycker sånt är roligt kan ju gå in o sen vem jag är...eller ja, en liten del av vem jag är....

Jaha ja, igår fick vi, tillsammans med svägerskans familj och ett par mycket goda vänner (totalt var vi 12 pers), för oss att vi skulle hoppa på båten "Ann-Kristin" (svägerskans bohusjulle) och åka ut till Ustö för att sova över. Mycket packning blev det! När vi stod på ön och hade vadat i land med alla grejerna så tittade vi på högen med väskor, sovsäckar, tält mm så fick vi oss en liten tankeställare - hur i hela friden ska vi få ner lika mycket packning och lite till i 5 kanoter nästa vecka? Nu skulle vi bara vara ute en natt, nästa vecka ska vi vara borta i 2 nätter. Hmm.... detta tål nog liten aning planering...

Jaja, kvällen blev fantastisk! Med gott vin i plastglas, stjärnklar natthimmel, vindstilla, ca 20 grader i luften och 4 fnissande ungdomar i ett tält. Morgonen blev inte riktigt lika härlig. Under natten hade vinden passat på att vända så det första karlarna gjorde var att hoppa i havet för att få loss båten från sandbottnen den höll på att köra fast sig i. Till saken hör också att det hade börjat regna så det var inget vidare varmt. He he! Det blev ett härligt äventyr. Om än lite fuktigt. Det flesta av oss slapp iallafall hoppa i plurret idag... de redan våta karlarna tog den lilla gummibåten och lekte färja mellan stranden och "Ann-Kristin" Tack för det!

Väl hemma var det bara att plocka ur alla tält och sovsäckar ur sina påsar för att hänga på tork. De ska väl hinna torka ordentligt tills på tisdag kan jag tro.

Nä nu ska jag väcka maken som sover middag....

Kommentarer
Postat av: Monika

Hejsan Karina:-)
Thats life....he..he..:-)
Låter som ett härligt dygn....hoppas att sommaren fortsätter med lika fint väder som det är just nu...:-)
Ha det gott:-)
///Monika

2006-08-06 @ 14:41:37
URL: http://hem.passagen.se/monikas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0