Det var väldans vad fort det gick...

Hur knasig får man bli? Upptäckte imorse att jag läst av vågen fel (har inte en sån där digital), som tur var hade jag lagt på 5 kg så nu har jag inte bara gått ner 3 kg utan hela 8 kg på lite mindre än en vecka... Det var väl duktigt så säg? : ), nä skämt åt sidan... tänk om jag hade läst fel åt andra hållet...? Fruktansvärt!!

Till saken hör ju att jag har ju inte 10 kg att gå ner, inte heller 20 kg utan jag måste tappa hela 35 kg. Fast nu har jag tappat 3 redan så nu är det "bara" 32 kvar, pust! Skam den som ger sig!!!

Vägning och mätning kommer att ske på måndagar, idag var det som sagt -3 kg och -4 cm (midja, eller ja det som ska bli en midja).

Dieten har funkat skitbra idag. Till frukost blev det äggröra med skinka, lite cream cheese och några paprikaringar, lunchen blev tonfiskröra på några salladsblad, mellanmål - en avocado med citronpeppar och slutligen middag på broccoligratäng med bacon. Där emellan några koppar kaffe. Känner mig helnöjd faktisk. Har knappt varit hungrig alls idag. Förresten ett päron har slunkit ner oxå.

Min blogg kommer väl att bli lite självgod en tid framöver men det får man ta... bara jag går ner i vikt så...

Kram till alla som vill ha och två till de som inte vill


Kommentarer
Postat av: malin

Hej Karina!

Vad häftigt att du lyckats gå ner så mycket i vikt! Det ger lite extra energi för att fortsätta dieten, eller hur! Jag gick själv ner 16 kg med hjälp av GI och jag vet hur jobbigt det kan vara bitvis. Mat med snabba kolhydrater är ju så mycket mer lättillgängliga. Jag var lite yr i början, hade lite huvudvärk men efter några veckor på GI mådde jag bättre än jag gjort på flera år. Fick energi som en duracell-kanin!!! Lycka till med din fortsatta viktnedgång, det kommer gå jättebra!
Kram

2006-05-27 @ 12:01:26
Postat av: Britta

Hej Karina!
Ryktet har nått mig om din kamp mot kilona. Vilken härlig gnista du har. Tre kilo är verkligen precis lagom så här i början. Mycket bättre än när kilona rasar. Att späka sig kan man ju göra ett kort tag, men du har ju siktet högre - eller hur.

Grattis till 3 kg på vägen mot de 35! Och grattis till att du motstod frestelsen.

Jag håller på dig!!

2006-05-27 @ 12:19:05
URL: http://spaces.msn.com/utterb/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0