Man är visst älskad... :)

Underbara barn och underbara make!

Kl 8 i morse kom hela högen (t.o.m. 15-åringen) in i sovrummet med blommor och presenter. Härliga och uppskattade sådana, Tack min härliga familj!

Morsdagspresenter

MP3-spelare till mina promenader, oljesprayflaska till min nya hälsosamma livsstil, blommor och...

Elins present

... en handgjord tvål med lavendel i från Elin.

Tack, Tack, Tack, Tack.... Jag älskar er!

Och nu över till något helt annat, som de säger på nyheterna.

Någon som har något bra tips på hur jag kan förvandla det här:

Diket

till en vacker bäck som porlar sig fram genom trädgården?

Detta är resultatet av vinterns översvämningar. Det är mycket gamla trasiga rör som egentligen ska leda en bäck från skogen och ner till vägen under vår gräsmatta, rötterna på buskarna vid sidan har sprängt sönder röret så varje vinter har vi ett anta "geisrar" i gräsmattan, inte sååå kul!
Vi har bara grävt lite för att det inte ska vara vattensjukt överallt. Nu tänkte vi utnyttja det faktum att vi inte har lust att betala flera tusen på att gräva ner nya dräneringsrör. Och så tror jag att det går att göra riktigt läckert... det är bara det att vi har totalt stopp i fantasiavdelningen just nu.... Alla förslag mottages tacksamt.

Ha en underbar morsdag, det tänker jag ha!

Kommentarer
Postat av: Lena

Kunde just tänka mig det :) - Att du läst de böckerna alltså.

Kasta ner en massa stenar i diket? Kanske bredda det lite först sen smala av det i en damm med ett mindre utflöde?
Annars kan man ju alltid bada fötterna i den? :)

2006-05-29 @ 17:11:04
URL: http://lena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0