Alvedon...

Äntligen! Alvedon för barn i sugtablettform. Kanon. Elin går och undrar hela tiden om det inte är "dags att ta en tablett nu?" Tydligen väldigt smaskiga. Jordgubb! Tjejen i kassan på Apoteket sa att hennes lilla flicka tar sig för pannan och säger med svag röst "Jag tror jag har lite huvudvärk mamma" Allt för att få en god tablett...  *ler*

Tanken slog mig...  min Elin använder ju duntäcke när hon sover... kanske är det det som ger allergiska reaktioner... I alla fall så bytte jag till ett täcke i konstfiber och jag inbillar mig att hon är liiiite mindre snorig idag. Hon är i vilket fall som helst mycket piggare idag än igår.
På sjukvårdsupplysningen sa de att det är många barn, och vuxna med, som dras med väldigt envetna förkylningar just nu. Så vi väntar ett tag till och hoppas hon blir bättre. Skulle hon få feber ytterligare en gång den här månaden så är det vi som går till läkaren och vi lämnar inte vårdcentralen innan vi vet vad det är för fel på henne.

Så det så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0