Döden...

... jag har mött döden...

För första gången i mitt liv har jag mött döden... eftersom jag kommer att bli sjuksköterska så är det säkert inte sista gången... Men jag hoppas verkligen inte det blir många gånger...

Jag var i förra veckan tillsammans med några klasskamrater på en obduktion... Jag trodde att jag skulle kunna hålla mig ganska kall och se den anatomiska delen av det... och inte fokusera så mycket på att det är en människa på stålbritsen...

Det klarade jag INTE!!!

Jag ångrar inte att jag var med på obduktionen för det var väldigt lärorikt men jag skulle aldrig vilja göra om det...

Alla småsorgliga händelser på TV får mig att gråta... Kan inte ens titta på repriser av Ally McBeal utan att tårarna trillar...

Det blir dock långsamt bättre... inte lika illa idag som det var i fredags kväll... och säkert ännu bättre imorgon...

Mina tankar går till patienten och dennes familj som säkert saknar sin familjemedlem nåt grymt...

VILA I FRID!!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hualigen vad himla jobbigt! Självklart kan man inte vara objektiv och inte låtsas som om det är en människa, då måste man noga vart med om en massa avlidna människor.

Stora kramen till dig och ditt stora hjärta!!

2007-12-08 @ 22:06:09
URL: http://lena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0