Det tar ett litet tag... men så...!

Efter ca 1½ vecka av mental förberedelse så har jag startat.
Med vadå kan man undra?
Jo, jag ska ju försöka få en vikt operation... Jag har nu tre, eller ja 2½, månader på mig att gå ner lite i vikt samt ändra mina matvanor för att bevisa för läkarna att jag verkligen är motiverad och kommer att klara av den totala omkastning det innebär att bli viktopererad.

Jaha, hur tänker jag göra då?

Jag har idag börjat med att äta ungefär så som jag kommer att äta efter en operation... d.v.s. lite och ofta. Portionerna är jättestora om man jämför med vad jag kommer att få plats med i maggen sen men det är ju bara naturligt. De är dock mindre än de var igår.
Tanken är att jag ska sluta med söta och feta livsmedel och att jag ska äta med 2 timmars mellanrum. Idag har jag ätit så här:

Frukost kl 10.00
Kaffe med mellanmjölk
2 havreknäcke med keso, ½ avocado och rödlök
2 dl nyponsoppa

Mellanmål kl 12.00
1 påse Naturdiet Kaffelatte

Lunch/Middag kl 14.00
2-3 dl Fullkornsspagetti med köttfärssås
Vatten att dricka till

Jag tänker äta ca 2 dl fil och en banan kl 16.00 och 2 knäckemackor med keso och skinka kl 18.00

Jag har inte varit hungrig ett dugg. Snarare tvärt om. Jag har inte heller känt ett enda sug efter något sött. Vilket för mig är helt otroligt. Gotteråtta som jag är  :)

När jag har ätit så här i några dagar så tänker jag börja med lättare motion som t.ex. 20 min på träningscykeln eller 30-40 min promenad varannan dag.  

Visst låter det bra?

Kommentarer
Postat av: Lena

JAPP!

Toppen, Toppen :)
KRAM!

2007-02-08 @ 23:10:42
URL: http://lena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0