Anställningsintervju.....

He he, var på anställningsintervju idag.... Gick bra tycker jag.... Gäller ett jobb som bara är en månad men det är ett JOBB!!!! Hoppas hoppas.....

Det är oxå rätt bra att det bara är en månad eftersom jag hoppas på viktopen i vår... På onsdag nästa vecka gäller det... Är väl lite lagom nervös men ändå rätt cool om jag får säga det själv...

För att få en viktop så gäller vissa villkor, bl.a. dessa:

- Ett BMI på minst 40
- Försökt på alla sätt att gå ner i vikt på egen hand
- Vara psykosocialt stabil

Om man inte når BMI 40 så kan vissa andra saker göra att man ändå kvalificerar sig för op.... som t.ex. diabetes, risk för hjärtsjukdomar osv.  

Jag tycker ju att jag kvalar in... BMI på 39.6, smärtor i knän och fötter, bröstcancer (jaa, den kan bero på kraftig viktökning ja).... Sen har jag testat de allra flesta andra sätt att gå ner i vikt.... Viktväktarna, GIviktkoll på nätet, viktklubben på nätet, Xenical, Reduktil, dietist, sjukgymnastik, VLCD (Nutrilett o liknande). Alla dessa metoder har bara lett till att jag gått ner 10- 15 kg för att sen gå upp det igen PLUS 5-10 kg... Så varje bantningsförsök har egentligen bara lett till att jag blivit tjockare. Inte bra!!!
Hoppas bara att läkaren tycker som jag....

138 timmar kvar........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0