Den som väntar på nåt gott....

.... väntar alltid för länge.

Veckorna har en tendens att bara flyga förbi... förutom just nu! Det är ju bara söndag idag och det är hela 9 dagar kvar tills jag ska vara hos kirurgen för att prata om en viktop. (Eller ja, 234 timmar och 42 minuter men vem räknar?)

Precis innan jag ska till att somna på kvällarna så brukar jag tänka lyckliga tankar typ dagdrömmar, t.ex. att vinna massa pengar på lotto, vara smal osv. Detta har jag gjort ända sedan jag var barn och drömde mardrömmar. Min mamma brukade sitta hos mig och tillsammans så hittade vi på ett lyckligt slut på mardrömmen.  Eftersom Kalle Anka var en favorit så var det ofta han som kom in i drömmen och gjorde nåt knas så att det blev en kul dröm istället.

De senaste kvällarna har min "dagdröm" handlat om att jag läggs in för att opereras... lite sjukt jag vet men detta är verkligen något jag vill göra och just nu vet jag inte mycket som skulle göra mig lyckligare.  

En sak jag gör för att förbereda mig är att skriva en lista på vad jag ska ha med mig till sjukhuset. Jag har varit inne på viktop.se och kollat vad de tjejer och killar som redan blivit opade tycker att man ska ha med sig.

Så här ser listan ut än så länge (kommer säkert att lägga till eller dra saker ifrån innan den e komplett):

Necessär:
Pincett, spegel, hudkräm, lypsyl, schampo, balsam, kam/borste, deo, tandborste, tandkräm, handkräm, öronproppar, trosskydd, hårsnoddar


Kläder:
Tofflor, mjukisbyxor, t-shirt, tröja, trosor, sockar, b-h, morgonrock


Prylar:
Laptop laddad med filmer o spel, bok, mp3, sudoku


Och sist men absolut inte minst; min älskade skyddsängel som jag fick av min darling kusin Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0