Utmaning

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"Den äldste" Ur Eragontrilogin.
...luft genom hennes fjälltäckta näsborrar och de muskulösa sidorna...

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Hörnet mellan murstocken och väggen under trappan.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Nyheterna på morgontv.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
ca. 8.00

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Diskmaskinen, maken som slamrar iväg till jobbet.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Igår em, hämtade posten.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Viktop.se

8. Vad har du på dig?
Natt-t-shirt, morgonrock.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
att jag fick jobbet utan att bli kallad till intervju...de köpte grisen i säcken    :)

10. När skrattade du senast?
när jag tittade på Ugly Betty

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Lampa med mitt headset hängande på, en whiteboard i miniatyr, en tidningssamlare, hylla med pärmar, en miniatyrbrödkavel med texten: "Morgonbön, O´herre låt mig hålla min stora trut stängd tills jag vet vad jag talar om"

12. Har du sett något konstigt på sistone?
ja, mycket konstigt ser man......  *nickar instämmande*

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
roligt :o) *nickar ännu en gång instämmande*

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Lilla sjöjungfrun 2, sittandes med armen om min älskade dotter.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Oj vad svårt, mitt hus skulle jag köpa loss från banken o sen hade jag nog köpt ett hus åt min älskade lillasyster.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag har en fruktansvärd tandläkarskräck.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Miljön - för utan den så spelar det ingen roll om det är fred på jorden.... jorden och haven dör av miljöförstöringen *japp* och utan miljön så går det inte att göra något åt matsituationen heller.

18. Tycker du om att dansa?
Älskar att dansa, skulle vilja lära mig linedance och magdans men är på tok för tung... fötter o knän pallar inte

19. George Bush?
Usch för Bush! JAAAAAA! Fy vilken människa det är.

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Samuel och Sara

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Definitivt, på äldre dar.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Välkommen, Nu blir det party!!!

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Dessa har visserligen ingen blogg men det hade varit kul om de gjorde utmaningen ändå (maila den till mig så lägger jag ut den här) Min mamma, syster Annika, bästa vännen Maria och darling svägerskan Helena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0