Praktikrapport...

Jisses vad jag är trött...

Har praktiserat i en vecka nu och det är fruktansvärt roligt och krävande!!

Jag har fått gå bredvid och titta på när min handledare utför de sysslor en sjuksköterska gör i sitt dagliga arbete och jag har fått hjälpa till med det min kunskapsnivå räcker till för... Som t.ex. att ta blodtryck, klocka pulsen, fråga patienter om smärta enligt VAS-skalan, ge smärtstillande och en hel del mer... De basala omvårdnadsåtgärderna som att bädda sängar, hjälpa till med patienternas hygien, tömma kateterpåsar mm har jag också fått göra ett antal gånger. Att kunna prata med patienter på ett pedagogiskt riktigt sätt är också något jag försöker tänka på hela tiden. Viktigt är också att sköta sin egen handhygien med ständiga spritningar.

Diverse småkurser får jag genom avdelningen - sårvård/bandagering hette en... smärta/källsortering en annan... En heldag om stomier har jag hunnit baka in... Helintressant!!!

Nu är det dags för bingen... puss å så...

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja det är mycket man ska tänka på när man jobbar inom vården. Jág har alltid beundrat alla som klarar av det.

Ha en bra måndagskväll

2008-04-07 @ 21:23:41
URL: http://ijafia.blogg.se
Postat av: linda

Ja visst går det bra!
och det går undan också!
Hur går det för dig?

2008-04-07 @ 21:59:08
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se
Postat av: linda

Praktiken går bra ser jag!
Vad kul!
jag tror du blir en utmärkt sjuksköterska!
ha en bra dag!

2008-04-09 @ 07:45:49
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0