Vardag...

Vinterdepp
Viktstopp
Humörsvängningar
Stress
Tråkkurs
... och lite kärlek ;)

Pluggar för fullt... psykologi och pedagogik... Lite trist!!
Tenta om 2 veckor och vet inte riktigt hur jag ska lägga upp pluggandet till den... Sen kommer nästa 5-veckorskurs och efter den är det praktik i 5 veckor... Det ska i alla fall bli väldigt intressant. Lite läskigt är det också... nu ska teorin omsättas i verklig kunskap... Hur ska jag kunna sticka nån? Eller ta blodtryck? Eller ge medicin? Visserligen är man övervakad hela tiden men jag har ju så svårt för det där med att göra fel. Jag ställer väldigt höga krav på mig själv. Säkert mycket högre än vad nån annan gör på mig. Och tänk om nån blir arg? Eller, Gud förbjude, tänk om jag skadar någon?

Kärleken står vid min sida men får inte mycket gensvar just nu... har lixom ingen energi över till honom... det blir bättre när solen kommer tillbaka och dagarna blir längre.

I söndagsbilagan till GT så fick man en kod som gav två månaders gratis medlemsskap till Giviktkoll.se... gick med där... tänkte få lite koll på vad jag käkar eftersom vikten står still... Väger ca 88 kg nu och har mer eller mindre stått still sen ett par månader nu... Tror jag äter för lite... Behöver dessutom röra på mig mer... Ska ta tag i promenaderna på riktigt igen... går lixom bara ut när jag har tid nu... och det vet man ju hur det blir med det...

Jaja... puss o kram o allt sånt där...

Kommentarer
Postat av: Nickan

Hej svejs,
Länge sedan jag kikade in till dej,
Hoppas praktikperioden blir kul. Var ska du vara någonstans?
Här händer inte mycket på någon front....... varför ska allting ta sådan tid....
kram på dej,

2008-01-30 @ 19:40:45
URL: http://Nickanpickan.blogg.se
Postat av: linda

Har huvudvärk mest på morgonen...ger med sig efter ett tag när jag ätit och druckit.
Läkaren säger att det inte är någon fara..det är "normalt"..hur nu huvudvärk kan vara det!!

Men det annars känns det bra!

Ser att din vikt stått stilla ett tag..tråkigt när man vill ner lite till!
Kämpa på...!!
Hållar ALLA mina tummar!!

2008-02-04 @ 22:24:23
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se
Postat av: linda

Tror inte alla vet vad jag menade med knäna ihop...men men...
Nyckelben ska vi ha sådan också..????

Mycket att se fram emot nu då...*L*

Tränar du mycket nu?
kram

2008-02-05 @ 11:43:39
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se
Postat av: Linda

Prova linedance om de har det hos dig...
kul men inte för jobbigt!

2008-02-05 @ 22:22:22
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se
Postat av: Anneli

Praktiken kommer säkert att gå bra. Att dela medicin
har du säkert kanske gjort hemma någon gång det är bara att följa medicinlistan och dela en tablett
itaget för hela veckan och sedan ta nästa och nästa tills det är klart. Har själv ingen delegering för att få dela medicin i dosett men jag får ge apodos, ur dosett, ge flytande,brus samt vb om det behövs och ge tarmreglerande medel, ta blodsocker och ge insulin, tyvärr får jag inte ta några blodprover då detta inte behövs på min arbetsplats.
Lycka till det kommer nog att gå¨bra. Du blir nog en duktig SSK ska du se.
Kram Anneli alias inkamaya
Att sticka någon är jättenervöst men det kommer att gå bra ska du se.

2008-02-09 @ 16:54:34
Postat av: Linda

Vad kul att du också hänger på!!!
Ta dig i kragen och spring och köp en stegräknare..jag köpte min på maxi för 199 kroner och den funkar utmärkt!
Ser fram emot att du hör av dig och går med i "stegjagar gänget"...*L*

2008-02-12 @ 08:17:06
URL: http://www.fetmaoperation.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0