Kanske ändå...

Jaha? Börjar bli lite sugen på att starta upp bloggen igen. Det händer så mycket i mitt liv just nu så jag måste faktiskt skriva av mig lite.

Skallen börjar ställa in sig på att jag faktiskt snart ska arbeta som sjuksköterska! Jag känner mig verkligen som en nu. Det är mindre än 4 månader kvar.
C-uppsatsen gick bra och det känns som om den blev riktigt lyckad. Nu har man ju kandidatexamen! När den är publicerad lägger jag ut en länk här.

Just nu är jag ute på praktik och under en 9-veckorsperiod hoppar vi runt lite inom olika inriktningar - i förra veckan avslutade jag min 3-veckorspraktik inom psykiatrin. Den 3 veckorsperiod som börjar idag innebär i första veckan 3 dagar på BB. Ååååååå vad jag ska nosa på alla bebisar!! :) Nästa vecka är det operation, anestesi och gynmottagning som gäller och veckan därpå blir det förlossningen. Spännande som attans. Nästa 3-veckorsplacering börjar den 8 mars och då ska jag prova på distriktsköterskans sysslor. Efter dessa 9 veckor blir det en 5-veckorsplacering på avdelning inom den somatiska vården på sjukhuset. Då ska jag göra min bedside som blir mitt "examensprov" på mina praktiska kunskaper som sjuksköterska. När de 5 veckorna är över återstår det bara en ynka 5-veckors teoretisk kurs (förhoppningsvis palliativ omvårdnad) och sen är det examen. 4 juni smäller det!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0